Dr. Ian Lipkin, epidemiologul care a oferit consultanţă pentru filmul Contagion, este infectat cu COVID-19 (Muzica si Filme)

Filmul Contagion a crescut enorm în popularitate în ultimele câteva săptămâni, în special datorită faptului că scenariul său este foarte similar cu ceea ce se întâmplă acum în lume: o pandemie a unui virus mortal se împrăştie rapid în toată lumea. Filmul a fost lăudat la momentul lansării datorită faptului că este foarte bine documentat, scenariştii apelând la acel moment la serviciile unui epidemiolog celebru, Dr. Ian Lipkin. Se pare însă că nici unul dintre cei mai buni doctori din lume nu se poate feri de COVID-19, Dr. Lipkin confirmând că a este pozitiv pentru infecţie cu noul coronavirus.

Dr. Lipkin este directorul Centrului pentru Boli Infecţioase şi Imunitate la Universitatea din Columbia. Acesta a studiat multe epidemii de-a lungul carierei sale şi a fost în China în perioada infecţiei cu virusul SARS. Acesta a declarat însă în cadrul unui interviu difuzat de FOX că este infectat cu COVID-19, această declaraţie servind drept o atenţionare pentru oamenii din toată lumea care nu se sperie de virus şi cred că se pot proteja.

În cadrul interviului, Dr. ian Lipkin spune că nu ştie exact când a luat virusul, însă are o vagă idee, însă nu este important acest lucru. Important este că virusul este în toată lumea şi că fără reguli coordonate de carantină, va fi greu de a depăşi această criză într-un timp scurt. Acesta a criticat declaraţiile lui Donald Trump, care spunea că doreşte să deschidă graniţele Americii până în Paşte.

În acest moment, Statele Unite ale Americii este ţara cu cei mai mulţi infectaţi cu COVID-19, depăşind China, Italia şi Spania. În topul deceselor însă, SUA se află însă mai jos, fiind înregistrate până la momentul redactării acestui articol 1.296 de persoane decedate din cauza virusului. La nivel global, au fost documentate 24.127 de decese, cele mai multe fiind înregistrate în Italia: 8.215 decese. Următoarele cele mai afectate ţări sunt Spania, cu 2.365 decese, China cu 3.174 decese şi Iran cu 2.234 decese.

Citeşte şi: Piaţa de smartphone-uri scade cu 40% în urma pandemiei COVID-19. Xiaomi depăşeşte Huawei în vânzări

Citeşte şi: O aplicaţie de mobil ar putea opri răspândirea COVID-19

Citeşte şi: Pe durata epidemiei COVID-19, Tinder oferă gratuit Passport, opţiunea care îţi permite să flirtezi cu oricine din lume