Avioanele Boeing 787s trebuie oprite şi repornite complet la fiecare 51 de zile, pentru a preveni situaţii „potenţial catastrofale” (Curiozitati)

Avioanele Boeing 787s trebuie oprite şi repornite complet la fiecare 51 de zile, pentru a preveni situaţii „potenţial catastrofale” (Curiozitati)

Directiva dată de Administraţia Federală a Aviaţiei Americane reaprinde discuţiile pe tema siguranţei avioanelor de pasageri ultra-tehnologizate produse de Boeing.

Semnalând posibilitatea „mai multor scenarii de avarie potenţial catastrofale”, autorităţile americane solicită companiilor aeriene care au în exploatare avioane Boeing 787s să se asigură că absolut toate sistemele electronice aflate la bord sunt oprite şi repornite complet la intervale de cel mult 51 de zile, prin deconectarea sursei de alimentare cu energie electrică.

Aparent, oprirea şi repornirea tuturor echipamentelor este necesară pentru a preveni retenţia de date perimate şi procesarea acestora de către sistemele aflate la bordul avioanelor. Problema, întâlnită în trecut şi la alte modele de avioane Boeing 787 poate cauza afişarea de informaţii eronate piloţilor, care dacă nu sunt sesizate pot duce la decizii greşite, potenţial cu consecinţe tragice.

Potrivit comunicatului oficial, dacă sistemele avioanelor Boeing 787s rămân pornite constant, asta incluzând şi starea de aşteptare dintre zboruri, parametrii precum viteza aerului, inclinaţie, altitudine şi indicatorii motoarelor, ar putea să nu mai reflecte realitatea. Mai mult decât atât, sistemele de alarmă pentru intrarea în vrie şi viteză prea mare încetează mai funcţioneze, piloţii nemaifiind atenţionaţi în cazul manevrelor de zbor care depăşesc parametrii de proiectare ai avionului.

Aparent, problema nefuncţionării alarmelor este atribuită lipsei de coordonare între dezvoltatorii firmware-ului River VxWorks şi producătorii altor echipamente de reţea instalate la bord, partea de software ignorând pur şi simplu indicatorii primiţi de la instrumente, dacă conexiunea este mai veche decât un anumit număr de zile.

Presupunând că liniile aeriene vor ţine cont de „ritualul” impus, toate acestea pot fi evitate cu un simplu RESET al tuturor sistemelor.

Aparent, Boeing nu a anticipat la proiectarea şi testarea echipamentelor o practică obişnuită a piloţilor de a lăsa avioanele cu sistemele pornite permanent, pe măsură ce echipajele se schimbă pe aeroporturi sau alimentarea la sol este conectată peste noapte, în timp ce echipele de curăţenie şi întreţinere îşi fac treaba. Cumva, inginerii Boeing au presupus că avioanele sunt oprite pe de-a-ntregul, la fel ca autoturismele personale.

Citeşte şi: Boeing opreşte producţia modelului 737 Max, avionul de ultimă generaţie implicat deja în două accidente fatale

Nu tocmai amuzant, o eroare de software anterioară a obligat companiile aeriene să-şi oprească avioanele 787 la fiecare 248 de zile, de teama că generatoarele electrice s-ar putea opri în zbor.

(…)

Cuvinte cheie: boeing

Subiecte asemănătoare:
» Boeing opreşte producţia modelului 737 Max, avionul de ultimă generaţie implicat deja în două accidente fatale
» Boeing ar fi rezolvat problemele software de pe 737 MAX. Avionul s-ar putea întoarce pe piaţă foarte curând
» Boeing vrea să rezolve problema software care a prăbuşit două avioane 737 Max cu instalarea unui computer în plus
» Boeing confirmă pericolul folosirii telefoanelor mobile la bordul unora dintre avioane
» Boeing lansează un update software pentru MCAS, sistemul care a dus la prăbuşirea a două avioane noi 737 MAX

Articol original – Avioanele Boeing 787s trebuie oprite şi repornite complet la fiecare 51 de zile, pentru a preveni situaţii „potenţial catastrofale”, de pe site-ul go4it.ro